0

mesin punya pasal

mood : paneh ati

tengok jam dah kul 1 suku.
hari ni dah 2 haribulan..
tetiba tingat sewa umah lom bayar lagi..
dah la bulan lepas bayar lewat
bulan ni xleh ulang kesalahan yang sama..
silap haribulan mesti kena halau..haha

sampai kat bank..fuhh nasib orang xramai
cepat-cepat g ke mesin deposit tunai..takot orang lain potong line
ketik.ketik.. tekan nombo akaun auntie cina..tuan rumah aku tu
terus masukkan 7 keping wang kertas RM50.
tunggu...
sambil jari telunjuk ketuk-ketuk kt permukaan skrin tu..
tetiba 5 helai duit tu kuar balik..adess
try skali lagi..bismillah..
kuar balik 4 helai.. 1 helai dah selamat..
xpe xpe try lagi...
tapi kuar balik 4 helai gak..
amik duit tu pastu renyuk-renyuk..pastu masukkan balik
kuar gak 4 helai...warghhhh...geram dah ni..
try lagi...sekali...dua kali...tiga kali...barkali-kali..
tetap xleh gak masuk RM200 tu..
ni yang wat aku benci duit baru yang keras-keras ni..
nasib baik ade cctv..kalau x aku sepak-sepak dah mesin tu

toleh kiri..toleh kanan..mana orang ni..
tetiba nampak sorang pakcik kat mesin sebelah..

'' pakcik ade x duit rm50 nak mintak tukar?..ni duit baru xleh nak masuk "
" ada ni 200..try la '' pakcik tu hulur duit dia..ngam-ngam RM200 yang aku perlukan.
aku pun try pelan-pelan..fuh..fuh..mudah-mudahan boleh..
tengok kat skrin dengan penuh debar..pakcik tu pun turut menyertai debaran aku
terpapar kat skrin..
RM50 X 7 = 350


alhamdulilah...
'' nah pakcik..tima kasih banyak-banyak ''
aku hulur RM200 yang keras tapi xberguna tu kat pakcik yang baik hati tu..

smpai je opis tengok-tengok ade rojak atas meja

" sape punye rojak ni...? '' suara nyaring aku memekik..

'' makan la aku blanja '' terdengar suara dari sebalik petisyen yang memisahkan kami..

''owhh..ok..meceh..." senyom sampai tinge aku















nota buku lali : time kasih daun keladi...lenkali leh bagi lagi..hoho


0 bil letrik:

Post a Comment

Back to Top