0

nape orang takot juruaudit?

aku pun sama...haha
debar...debar...debar
hari jumaat !
dapat emel...dapat surat..
"Auditan Perjawatan"
dalam surat dia kata nak datang hari isnin..
ape lagi aku pun kelam kabut la
baca senarai dokumen yang patut ada..tapi aku satu pun xde..haha
pinjam format kat kawan,
esoknye dah cuti..mesti xsempat siapkan
ingat nak balik wat kat umah mak
tapi hampeh..
laptop tu lak window 2003..dah xleh bukak file lak..cett
sume perancangan tergendala

hari ahad !
terpaksa datang opis
bawak moto lelaju..sebenarnye ngah lumbe gan sorang mamat ni..
sampai depan jpj..ayakk ade roadblock..
abg jpj tu angkat bendera merah "berhenti..berhenti.."
aku ngah laju..brek pun berhenti jauh je..
dalam hati pikir "mesti kena saman dah ni"
abg jpj tu mai kat aku.." lesen gan ic"
aku pun bagi la kat dia..
" lain kali jangan laju sangat"..seyes je muka dia
"maaf encik" sambil aku wat muka seposen
fuhh...nasib baik xkena saman.
warghhhh....
kul 10 pagi dah smpai opis..
sunyi sepi............................
kunci pintu siap-siap
kang apa2 jadi..aku dah la xde seni mempertahankan diri !
wat keje tu...pokes..
tup..tup..dah kul 1 lebih..
perot mula la krok..krek..
gi selongkar kabinet..ade biskut..
buka peti ais..ade air kutak..
haha...

(penyelamat aku)

sambung wat keje smpai kul 5ptg
kepala mula berdenyut satu bahagian...

MIGRAIN !!
tapi xsiap lagi...lantak lah..

hari isnin !!

pagi-pagi lagi dah ngadap pc
siap gak menatang tu..


(menatang yang wat aku kene keje hari ahad)

kul 2 ptg..tunggu punya tunggu..batang idong dia pun xnmpak
smpai kul 5..ade call~~silap tarikh...dia nak datang hari jumaat la !
slow talk gan dia..ok dia datang esok !

hari selasa !
alamak lupa lak bos meeting hari ni..
tangguh lagi.....

hari rabu !
hari ini..
siap sedia..
juruaudit datang..
check itu..check ini..
ade interview skit..
jawab itu ini....setel...
fuhh...lega..!



0 bil letrik:

Post a Comment

Back to Top